شهادت سردار سلیمانی ماهیت شبکه‌های خارجی را عیان کرد

[ad_1]

یک کارشناس رسانه گفت: زمان شهادت سردار سلیمانی دیدیم که جوانان ما برای مقابله با سانسور بارها صفحات مجازی ایجاد کردند و هربار بسته شد و باعث شد که بسیاری به ماهیت این شبکه‌ها پی ببرند و بدانند که هیچ خبری از آزادی بیان در این شبکه‌ها نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی رادیو مقاومت، هادی البرزی در برنامه سلام سردار اظهار کرد: ما در زمان شهادت سردار سلیمانی در شبکه‌های اجتماعی دیدیم که اکانت‌هایی که تصاویر ایشان را می‌گذاشتند، می‌بستند. در حال حاضر در شبکه‌های اجتماعی نیز دروازه بانی خبر صورت می‌گیرد و هر وقت احساس کنند که رویدادی خارج از روایت آنها درحال انتشار است با فیلتر کردن، پیام را سانسور می‌کنند و یا جلویش را می گیرند.

وی ادامه داد: همان ایام دیدیم که جوانان ما برای مقابله با این سانسور بارها صفحات مجازی ایجاد کردند و هربار بسته می‌شد. این موضوع یک فایده‌ای که داشت این بود که بسیاری به ماهیت این شبکه‌ها پی ببرند و بدانند که هیچ خبری از آزادی بیان در این بسترها نیست و طراحان آنها طوری پیش می‌روند که هربار احساس خطر کردند، صفحات را مسدود کنند. شاید کاربر ایرانی متوجه این فضا نبود و فکر می کرد که با یک فضای دموکراتیک مواجه است اما بعد متوجه شد که خبری از آزادی و دموکراسی نیست و هربار به ضررشان باشد پیام هایی در سطح وسیعی مسدود می کنند.

البرزی تاکید کرد: در بحث فضای مجازی و خبر جعلی می‌گوییم که وقتی یک رسانه خود فیک نیوز تولید می‌کند، اعتبارش از دست می‌رود. برای اینستاگرام هم همین اتفاق افتاد و از طریق هوش مصنوعی تلاش می‌کرد همه پیام‌ها را مسدود کند اما کاربران ایرانی باهوش‌تر بودند و گاهی با اقداماتی پیام خود را طوری منتشر می‌کردند که این هوش مصنوعی را دور می زد.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای سیاسی

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *