باخرز رتبه نخست واکسیناسیون در خراسان رضوی را کسب کرده است

[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شبکه بهداشت و درمان باخرز گفت: تاکنون بیش از ۹۳ درصد مردم تحت پوشش این شهرستان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و باخرز رتبه نخست واکسیناسیون را در استان خراسان رضوی کسب کرده است.

قاسم خالقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شهرستان باخرز ۵۲ هزار و ۱۴۸ نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۳۷ هزار و ۵۰۹ نفر واجد شرایط دریافت واکسن کرونا هستند. از ابتدای طرح واکسیناسیون تاکنون بیش از ۹۳ درصد از ساکنان این شهرستان واکسینه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع  ۶۹ هزار و ۲۰۴ نفر در شهرستان باخرز طی سه مرحله واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود: از این تعداد ۳۶ هزار و ۳۸۴ نفر در نوبت اول، ۳۱ هزار و ۳۳۸ نفر نوبت دوم و ۱۴۸۴ نفر افراد واجد شرایط دریافت دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

خالقی بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۳۶۹۵ نفر مبتلا به ویروس شناسایی شده که ۶۰۵ نفر آن‌ها در بیمارستان‌های شهرستان مجاور بستری شدند؛ اکنون نیز سه بیمار مبتلا به کرونا در بخش بیماری‌های عفونی بستری هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس اُمیکرون و شدت همه‌گیری آن، از همه افراد واجد شرایط تقاضا داریم با مراجعه به مراکز واکسیناسیون نسبت به تزریق واکسن قبل از شیوع بیماری اقدام کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان باخرز در ادامه سخنان خود عنوان کرد: طی ۲ ماه گذشته تاکنون طی بازدیدهای مستمر تیم‌های نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی ۱۱۶۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، مهد کودک‌ها و مدارس این شهرستان انجام شده است.

خالقی با بیان اینکه در ۲ ماه اخیر سه واحد صنفی متخلف در شهرستان پلمپ شده‌اند، خاطرنشان کرد: در همین مدت ۶۰ مورد بازدید مشترک با ادارات انجام و به ۳۰ مورد از شکایات مردمی که از طریق سامانه ۱۹۰ ثبت شده، رسیدگی و ۱۵ مورد آن‌ به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

وی با اشاره به هوشمندسازی طرح محدودیت‌های کرونا گفت: برای سهولت کار شهروندان سامانه ۱۹۰ به صورت شبانه‌روزی مشکلات و اعتراضات خود را ثبت کرده و توسط مسئولان مربوطه در کوتاه‌ترین زمان پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای سیاسی

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *