هر جا که انسان از تصور پایان جاده باز می ماند، نقطه سقوط اوست

[ad_1]

رهبر معظم انقلاب اسلامی اولین روز ماه مبارک رمضان را در محفل نورانی مردم، ماه اعیاد و گستره بی‌پایان رحمت الهی و تهذیب دل‌ها و مردم را همراه با تدبر و تدبر در خداوند متعال نامیدند. قرآن برشمرده.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، پیوستن به حزب بزرگ خدا را مستلزم همت و تلاش انسان برای تحقق دعوت الهی دانستند و افزودند: اگر بتوانیم وارد میهمانی خدا شویم، با فراهم آوردن فرصت تقرب به خدا، استقبال بی‌نظیری از ما خواهد شد، نه بیشتر. بیش از آن که بتوان تصور کرد.”

وی با اشاره به برکات و مناسبت های ماه مبارک رمضان افزود: این نعمت ها در واقع فرصت های بی بدیل برای قرب الهی است، بنابراین باید با خضوع و خضوع از خداوند توفیق استفاده از این فرصت و دوری از گناهان را خواستار شد. “

رهبر معظم انقلاب با اشاره به آیاتی از قرآن، ذکر را یکی از حروف مبارک کتاب آسمانی و بر خلاف غفلت دانستند که مصیبت بزرگی است و افزودند: تلاوت مستمر و انس با قرآن. منجر به ارتباط بیشتر با خدا می شود.

حضرت آیت الله خامنه ای، قرآن را معجزه جاودانه پیامبر خاتم خواندند و افزودند: قرآن در تمام ادوار تاریخ بشر، دانش مورد نیاز انسان در عرصه وسیع و وسیع فردی، خانوادگی، اجتماعی، معنوی، حکومتی و حکومتی است. تمام ابعاد دیگر

وی راز فواید معارف عمیق، باطنی و عالی قرآن را فراگیری، تدبر و عمیق آموزی یعنی تعلیم و تعلم عمیق دانست و افزود: شرط دستیابی به این معرفت تهذیب قلب است. و پاکی روح که در جوانی بسیار آسانتر است.

رهبر معظم انقلاب در ادامه مطالبی را در خصوص مسئله روخوانی خطاب به قاریان قرآن بیان کردند.

وی با ابراز خرسندی از فراوانی قاریان ممتاز و محبوب کشورمان، این موهبت را مرهون انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز قاریان ما بهتر و بهتر از بسیاری از قاریان کشورهای دیگر که گاهی به عنوان استاد به ایران دعوت می شوند، تلاوت می کنند. یک واقعیت محترم است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته نباید کار را تمام‌شده تلقی کرد و باید به پیشرفت ادامه داد و کاستی‌ها را کامل کرد، زیرا هر جا انسان از فکر پایان راه باز ماند، سقوط اوست و این توصیه ما به آن است. همه فعالان اعم از نویسندگان، شاعران و او نیز دانشجو است.

وی در توصیه ذیل، تلاوت را هنر مقدس خواند و با تاکید بر اینکه این هنر باید در خدمت ذکر و دعوت الی الله باشد، گفت: تلاوت باید به گونه ای باشد که ایمان شنوندگان را افزایش دهد. از این رو نباید به تلاوت صرفاً هنر و حواشی تلقی شود یا اجازه داد که خودنمایی بر حالت ذکر و دعوت الی الله غلبه کند.

رهبر معظم انقلاب همچنین موضوع «مهندسی تلاوت» را نیازمند توجه ویژه قاریان دانستند و افزودند: مهندسی تلاوت یعنی تلاوت به گونه ای که لحن مناسبی را انتخاب کند که عمیقاً در شنونده تأثیرگذار باشد و او را وادار به پیروی از کلام کند. از خدا.”

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فعالیت‌های قرآنی در کشور را خوب اما ناکافی ارزیابی کردند و در پیشنهاد گسترش این فعالیت‌ها، گفتند: تبدیل مساجد هر محله به پایگاه‌های قرآنی و تعامل و ارتباط با سایر مساجد آن منطقه و حفظ فضای مجازی. جلسات قرآن و مسابقات بین آنها. بهترین مشوق برای ورود نوجوانان و جوانان به وادی قرآن و به ویژه تقویت حافظه قرآن است.

وی در پایان افزود: راه تربیت حافظ 10 میلیونی که چند سال پیش مطرح کردیم، آشنایی نوجوانان با حوزه فعالیت های قرآنی است که این گونه طرح ها می تواند به این امر کمک کند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *