موسوی: واحدهای مسکونی لوکس در سال آینده مالیات ویژه پرداخت خواهند کرد

[ad_1]

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه سال آینده مجلس، هر واحد مسکونی لوکس به طور جداگانه مالیات پرداخت می کند.

به گزارش ایسنا، سیدنظام موسوی در حاشیه جلسه علنی امروز (پنجشنبه) با اشاره به مصوبات امروز مجلس در تبصره 6 اظهار کرد: یکی از سیاست های کلی کشور مبارزه با خام فروشی در همه حوزه ها به ویژه نفت است. اینکه همه مواد اولیه و نیمه خام مشمول مالیات و عوارض صادراتی هستند، یعنی مواد اولیه و نیمه خامی که در بودجه سال گذشته بوده و برای آن مقرراتی داشتیم، بدون نیاز به ضوابط جدید فوری. پس از بودجه عملیاتی 1401. می شود.

وی به مناسبت یکی دیگر از مصوبات مجلس درباره مالیات خانه های مجلل گفت: بر اساس مصوبه امروز مجلس درباره بحث مالیات خانه های مجلل، ارزش کل خانه ها مشمول مالیات نیست، اما هر خانه جداگانه مالیات پرداخت می کند. . آستانه مالیات برای خانه های 15 میلیارد تومانی است. اگر ارزش خانه ها بالاتر از 15 میلیارد تومان باشد، مالیات 2 در هرمیلی بر آنها تعلق می گیرد.

به گفته موسوی، بر اساس مصوبه دوم مجلس، کلیه اشخاص حقوقی به جز صندوق توسعه ملی، صندوق نوآوری و شکوفایی، بیمه مرکزی ایران، بیمه تجاری، صندوق بیمه همگانی بلایای طبیعی، بیمه کشاورزی صندوق، صندوق های بازنشستگی و بیمه خسارت های بدنی این صندوق مشمول مالیات بر سود سپرده ها است و شامل افراد نمی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت امنیت در شهرهای مختلف و به تبع آن نیاز به تقویت دستگاه های امنیتی به ویژه نیروی انتظامی، 2 درصد پروانه های ساختمانی برای شهرهای بالای 500 هزار پلیس برای ارتقای امنیت تصویب شده است.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *