قوانین بین المللی بشردوستانه در سرزمین های اشغالی فلسطین و یمن به شدت نقض شده است.

[ad_1]

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد می گوید در یمن، نقض سیستماتیک و جدی قوانین بین المللی بشردوستانه منجر به کشتار هدفمند غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان، تخریب گسترده و عمدی زیرساخت های غیرنظامی و تشدید محاصره غیرقانونی بنادر شده است. تشدید درد و رنج انسانی، وخامت اوضاع انسانی و تداوم غفلت از اساسی ترین اصول حقوق بین الملل بشردوستانه منجر به آن شده است.

به گزارش ایسنا، مجید تخت روانچی که روز سه شنبه (6 بهمن) در شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره حمایت از غیرنظامیان در درگیری های مسلحانه سخنرانی می کرد، افزود: شورای امنیت وظیفه دارد حفاظت از غیرنظامیان، ناقضان حقوق بین الملل و انسان ها را تضمین کند. حقوق.” آنها را وادار به پایان دادن به چنین جنایات آشکار و مطالبه مسئولیت جنایات خود کنند.
وی گفت که گزارش سازمان ملل در مورد حفاظت از غیرنظامیان در سال 2021 نشان می دهد که درگیری های مسلحانه با تعداد زیادی کشته، زخمی شدن غیرنظامیان، افراد آواره، ناپدید شدن و تخریب خانه ها، مدارس، بیمارستان ها و آسیب به زیرساخت های غیرنظامی ادامه دارد. بیل

نماینده ایران در سازمان ملل متحد گفت: حفاظت از غیرنظامیان در مناطق شهری مستلزم رویکردی جامع برای پیش‌بینی و کاهش این خطرات و رنج است. تمام تلاش باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که قوانین بین المللی بشردوستانه رعایت می شود و غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی بدون توجه به صحنه جنگ محافظت می شوند.

به همین منظور، وی افزود که نقش سازمان ملل متحد بیش از هر زمان دیگری در وادار کردن طرف های درگیر به انجام تعهدات خود و احترام به قوانین بین المللی بشردوستانه مهم است. علاوه بر این، دولت ها باید برای اطمینان از رعایت قوانین بین المللی بشردوستانه اقدامات بیشتری انجام دهند.

او گفت: «کنوانسیون‌های ژنو و پروتکل‌های الحاقی ما در سال 1949، اساس چارچوب قانونی برای حمایت از غیرنظامیان و کسانی است که درگیر درگیری‌های مسلحانه نیستند.» علاوه بر این، دیوان بین‌المللی دادگستری در نظر مشورتی خود در سال 1996 درباره «قانونی بودن تهدید یا استفاده از سلاح‌های هسته‌ای» بر دو اصل اساسی حقوق بین‌الملل بشردوستانه تأکید کرد: تمایز بین نظامی و غیرنظامی و ممنوعیت رنج غیرضروری. . دیوان به صراحت اعلام کرده است که کشورها هرگز نباید غیرنظامیان را هدف قرار دهند و در نتیجه هرگز نباید از سلاح هایی استفاده کنند که قادر به کشف اهداف غیرنظامی یا نظامی نیستند.

تختروانچی گفت: علیرغم قواعد الزام آور بین المللی بشردوستانه، چالش جدی پیش روی جامعه جهانی امروز، ناهماهنگی طرف های درگیر و ناتوانی شورای امنیت در اقدام در صورت نقض جدی قوانین بین المللی بشردوستانه است.
وی گفت: مایه تاسف و نگرانی است که اجرای قوانین بین المللی بشردوستانه در خاورمیانه از جمله در سرزمین های اشغالی فلسطین و یمن به شدت نقض شده است.

تختروانچی گفت: جدی ترین موارد نقض حقوق بشردوستانه بین المللی، سیاست های سیستماتیک رژیم اسرائیل، ضد انسانی و نژادپرستی در سرزمین های اشغالی فلسطین شامل یک سری جنایات از جمله کشتار عمدی، سیستماتیک و گسترده زنان است. و کودک، تشنج. و تخریب خانه ها و مصادره زمین و اموال فلسطینی ها و تخلیه اجباری و محاصره غزه توسط آنها.
انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *