حداقل دستمزد بازنشستگان 5 میلیون و بیشترین دستمزد کارمندان 39 میلیون تومان بود.

[ad_1]

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 گفت: حداقل دستمزد مستمری بگیران 5 میلیون تومان و حداکثر حقوق کارمندان حدود 39 میلیون تومان تعیین شده است.

به گزارش ایسنا، رحیم زارع در تشریح جلسه امشب کمیته تلفیق 1401 اظهار کرد: حداقل دستمزد مستمری بگیران در سال آینده 5 میلیون تومان بوده و حقوق کارکنان دولت در سال آینده حداقل 10 درصد افزایش می یابد.

وی ادامه داد: همچنین هرگونه افزایش هزینه کارکنان با استفاده از اختیارات مجامع شرکت ها و موسسات بر خلاف قانون بودجه سال 1401 غیرقانونی بوده و پیگرد قانونی را در پی خواهد داشت. بالاترین حقوق کارمندان در سال 1401 هفت برابر حداقل دستمزد خواهد بود. با توجه به اینکه حداقل دستمزد 5 میلیون و 600 هزار تومان بوده است، حداکثر دستمزد حدود 39 میلیون تومان است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس گفت: دولت در لایحه بودجه پیشنهادی برای معافیت کارکنان دولت از پرداخت مالیات تا سقف حقوق ماهانه 5 میلیون تومان داده بود که کمیسیون به آن رای نداد. پیشنهادهای متعددی در این زمینه ارائه شده اما هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم.

وی در پایان گفت: کمیسیون تلفیق در نوبت عصر با رئیس مجلس شورای ملی و سازمان برنامه و بودجه برای اتخاذ تصمیم در خصوص ارز اولویت دار تشکیل جلسه می دهد.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *