برای از سرگیری آموزش حضوری تمهیدات مناسبی اندیشیده شود/ظرفیت خوابگاه‌ها جوابگوی متقاضیان نیست

[ad_1]

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر برنامه این دانشگاه برای از سرگیری آموزش حضوری گفت: با توجه به اجازه حذف ترم بدون احتساب سنوات، تعداد دانشجویان متقاضی خوابگاه‌ها افزایش یافته و ما را با مشکل مواجه کرده است.

دکتر علی اکبر ابوالحسنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نکته بسیار مهمی که برای ما اهمیت دارد، این است که بتوانیم آموزش حضوری دانشگاه را بازگشایی کنیم.  البته به دلیل فاصله‌ای که به دلیل شیوع کووید-۱۹ در بازگشایی دانشگاه برای آموزش حضوری افتاده و به دلیل خود شرایط کرونا، ما با معذوریت‌ها و محدودیت‌هایی روبه‌رو هستیم. یک سری پروتکل‌ها به ما ابلاغ شده ولی متاسفانه این پروتکل‌ها چندان دقیق و مصون نیستند.

دکتر ابوالحسنی با اشاره به آسیب‌های روحی روانی وارد شده به دانشجویان در دوران شیوع کووید-۱۹ تصریح کرد: امروزه، با توجه به اطلاعاتی که از شرایط داریم، آسیب‌هایی روحی و روانی که دانشجویان به دلیل نبود آموزش حضوری با آنها درگیر هستند، ورای مشکلاتی است که به خاطر آموزش به وجود آمده است. چراکه به نظر می‌رسد آسیب‌های روحی و روانی و مشکلاتی که به وجود می‌آید، خیلی بیشتر از این است که دانشگاه برای آموزش حضوری بازگشایی شود و  احتمال همه‌گیری‌های موضعی وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای بازگشایی دانشگاه باید تمهیدات مناسبی اندیشیده شود، گفت: باید مشکلاتی را که ممکن است، پیش آید،‌ کمینه کمینه کنیم. در این راستا، پروتکل‌های بسیار خوبی طراحی شده که در دانشگاه‌های غربی انجام می‌شود و این پروتکل ها با شرایط داخل سازگار شده است. این پروتکل‌ها به ما کمک می‌کند که بتوانیم با احتمال شیوع بیماری در خوابگاه‌ها را کاهش دهیم. اما این پروتکل‌ها نیاز به یک سری تمهیدات دارد.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف راجع به این تمهیدات خاطرنشان کرد: به عنوان مثال با تعبیه فرم خود اظهاری در کارنامه سلامت دانشجویان، می‌توان یک سری بیماری‌های زمینه‌ای در دانشجویان را شناسایی کرد و تشخیص داد که این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است. از طرفی دیگر، ما باید برای اتاق‌های ایزولاسیون، پایش دائمی و موارد دیگر که زمان‌بر است، یک سری تمهیدات داشته باشیم.

دکتر ابوالحسنی در ادامه اظهار کرد: در دوران شیوع کرونا همه ما دانشگاه‌ها با معضل دیگری نیز مواجه شده‌ایم که تعطیلی ناشی از کرونا و اجازه حذف ترم بدون احتساب سنوات است که این مساله موجب شده تعداد متقاضیان خوابگاه‌ها افزایش یابد این در حالی است که علاوه بر افزایش متقاضی خوابگاه‌ها و کمبود ظرفیت،‌ نیاز به یک سری اتاق ایزولاسیون داریم. یعنی مجبور هستیم به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی،‌یک سری از اتاق‌ها را تخلیه شده نگه داریم، که این مساله برای ما چالش جدی است.

وی با اشاره به منابع مالی دانشگاه‌ها یادآور شد: بحث همسان‌سازی حقوق‌ها، فشار مالی بسیاری به دانشگاه‌ها وارد کرده است و منابع مالی محدود دانشگاه‌ها جوابگو نیست. چه در بحث تغذیه، چه رفاه و چه مسائل دیگر.  البته وزارت علوم هفته‌ای چند بار در رابطه با این مسائل جلسه دارد و مسئولان کاملا به این مسائل واقف هستند. امیدواریم بتوانیم با همفکری و مدیریت، آموزش حضوری دانشگاه‌ها را بازگشایی کنیم.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای سیاسی

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *