ایزدخواه: وزارت صمت به جای سیاست گذاری در صنعت خودرو عمل می کند

[ad_1]

یکی از اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس معتقد است: وزارت صنعت، معدن و تجارت بیش از دو دهه است که رویکرد کارآفرینی را جایگزین سیاست صنعتی در حوزه خودرو کرده است.

روح الله ایزدخواه در گفت وگو با ایسنا، درباره پایان بحث رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مبنی بر شماره گذاری نشدن خودروهای ایرانی در صورت رفع نشدن مشکلات خودروها، گفت: نگاه کارآفرینی در وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکم است. سکوت، چرخش فرمان شرکت خودروسازی است. ناراحتی وزیر و معاون وزیر این است که خودروساز متحمل ضرر نمی شود و دهه هاست چنین نگاهی وجود دارد، بنابراین محدود به این دولت و این نیست. عادت زنانه.

وزارت صنعت، معدن و تجارت به جای سیاست گذاری، تجارت می کند

عضوکمیسیون صنعت و معدن مجلس یازدهم با بیان اینکه وضعیت وزارت صمت از دهه 70 به این شکل بوده است، گفت: وزارتخانه به جای سیاست صنعتی، بنگاه های صنعتی را مدیریت می کند. تا زمانی که روی این پاشنه باشد خبری از رفاه مشتری، افزایش کیفیت و بهره وری و نوآوری در عمل نخواهد بود. نگاه به کارآفرینی برخلاف سیاست صنعتی است. سهامدار بودن یا نبودن وزارت صمت فرقی نمی کند. مشکل اینجاست که خودروسازی در کشور متولی ندارد و باید ساماندهی شود.

نوآوری در خودسازی ایرانیان به حاشیه رفته است

نماینده مردم تهران در مجلس درباره کیفیت و نوآوری خودروهای ایرانی گفت: خودروسازی موفقی را در دنیا پیدا نمی کنید که فصل جدی مبتنی بر سیاست نوآوری نداشته باشد. نوآوری در تولید کننده خودروی ما در حاشیه است. ممکن است اقدامات نمایشی صورت گیرد اما این در پیش زمینه غم وزیر و معاون وزیر نیست. صنعت خودرو نسبت به نوآوری حساس است و با رقابت شدید جهانی روبرو است.

ایزدخواه در پاسخ به این سوال که حقوق مصرف کننده یا مشتری در سیاست گذاری کجاست، گفت: سال گذشته در خودروی جدید تولیدی سایپا تخلفات آشکاری علیه مصرف کنندگان یا مشتریان صورت گرفت. قرارداد و قیمت یک طرفه بود و به ایرادات پاسخ داده نشد. حتی مجلس هم وارد این موضوع شد و خواستار دستگاه ها شدیم اما پاسخ قانع کننده ای داده نشد. تولید داخلی در حمایت از مشتری در حال پیشرفت است.

دستور وزارت صمت در حوزه خودرو مخدوش شده است
دیدگاه شرکتی را از بین ببرید

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با اشاره به لزوم احقاق حقوق مصرف کنندگان خودروی ایرانی گفت: حقوق مصرف کننده باید حداقل به اندازه حق ضرر خودروسازان مهم باشد. حتی کوچکترین اعتراض مردم باید فورا حل شود. بیش از دو سه دهه است که مصوبه وزارت صمت در حوزه خودرو مخدوش شده و نیاز به بازنگری اساسی دارد. با عملیات روزانه، پچ‌کاری یا وصله‌های موقت اتفاق نمی‌افتد. وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم باید سلطه خودروسازان را ریشه کن کند.

فاطمی امین نباید در صورت های مالی خودروسازان دخالت کند

این عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس از لزوم حل نشدن زیان خودروسازان داخلی خبر داد و گفت: وزیر صمت باید زیان شرکت ها را متحمل شود نه اینکه وارد سود و زیان شرکت ها شود. وزیر وقت نباید برای وضعیت گزارش های مالی که خودشان تهیه کرده اند تلف کند. وزیر باید بر صنعت، کیفیت و نوآوری تمرکز کند. ما چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی راه را به وزرا نشان داده ایم اما تاکنون جلسات ما قانع کننده نبوده است.

ایزدخواه در خصوص نظارت بر واردات خودرو در مجلس گفت: واردات خودرو نیز اقدامی تسکینی برای کاهش التهاب بازار است. ضمنا ما نمی دانیم که راه حل اصلی واردات است. امیدوارم دولت سیزدهم وضعیت خودرو را بهتر کند. موضع وزارت صمت باید تغییر کند. به نظر من سرمایه دولتی موضوع اصلی خودرو در کشور نیست.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *