استفاده از ظرفیت های دانش بنیان شرط اصلی رقابت پذیری تولیدات داخلی است

[ad_1]

ایسنا/ خراسان رضوی نماینده سابق مجلس گفت: برای ارتقای سطح تولید خود باید از ظرفیت های علمی و دانش بنیان کشور استفاده کنیم. در غیر این صورت امکان رقابت کالای ایرانی با محصولات خارجی وجود نخواهد داشت.

حمیدرضا ترقی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به شعار امسال، اظهار کرد: رهبری در سال های اخیر از موضوع تولید به عنوان یکی از عوامل اصلی حل بیکاری و مشکلات اقتصادی کشور و البته خوب یاد کرده اند. مراحل برای تحقق این شعارها.» و رفع موانع تولید برداشته شده است.

وی با بیان اینکه تا حدودی رونق تولید حاصل شده است، گفت: متاسفانه هنوز اقدامات لازم در راستای جهش تولید انجام نشده است.

یکی از اعضای شورای مرکزی مؤتلفه اسلامی ادامه داد: بر این اساس مقام معظم رهبری تاکید کردند که فرآیند تولید باید به سمتی پیش رود که از ظرفیت مراکز دانش بنیان در کشور استفاده شود تا به جایی برسد که بتوان کیفیت تولیدات داخلی را افزایش داد. کشورها تا نیازهایمان را برآورده کنیم.» و بتوانیم صادرات داشته باشیم و در بازارهای جهانی رقابت کنیم.

طرفی با بیان اینکه مخاطبان اصلی رهبری تحقق شعار سال سه قوه هستند، افزود: در این میان دستگاه های اجرایی وظیفه اصلی را بر عهده دارند. همچنین در این مسیر اگر نیاز به قانون گذاری باشد مجلس باید وارد عمل شود. دولت باید با اتخاذ سیاست تشویقی مراکز تولیدی را به سمت استفاده از ظرفیت های دانش بنیان سوق دهد و بستر لازم را برای ایجاد پیوند قوی بین مراکز تولیدی و مراکز دانشگاهی فراهم کند تا این پیوند منجر به رشد تولید دانش بنیان شود. .

وی افزود: برای تحقق شعار سال البته باید علاوه بر فراهم شدن زمینه های لازم برای رشد متخصصان و دانشمندان در کشور، امکانات لازم نیز فراهم شود تا متخصصان بتوانند اقدامات لازم را در راستای تحقق این امر انجام دهند. مستقیم تولید برای استفاده از ظرفیت مراکز علمی».

این نماینده سابق مجلس گفت: متاسفانه برنامه دقیق دولت برای تحقق شعارهای سال قبل را ندیده ایم. شعار سال نباید صرفا یک ترفند تبلیغاتی باشد، بلکه باید به صورت کاربردی اجرا شود.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *