چگونه از تخلفات صنفی شکایت کنیم؟

[ad_1]

تخلف اتحادیه به دلیل گرانی، فروش فرعی، عدم وضع قیمت، صدور فاکتور (فاکتور)، انباشتگی و …. می توان به سازمان تعزیرات حکومتی شکایت کرد که با راه اندازی سامانه الکترونیکی برنامه ریزی و نظارت بر مراجعات تجدیدنظر به تجدیدنظر سازمان تعزیرات حکومتی سریعتر و آسانتر شده است.

به گزارش ایسنا، احمد اسانلو، رئیس سازمان تعزیرات در مراسم افتتاح سامانه الکترونیکی برنامه ریزی و نظارت بر شکایات سازمان زندان های کشور با اشاره به اینکه دو راهکار اصلی برای تحول سازمان تعزیرات تسهیل کننده «دسترسی به خدمات زندان» است، گفت: و بهبود «هوشمندانه» سازمان.» این دو راهکار اقدامات خوبی انجام داده اند که یکی از آنها نظام شکایت در نظام زندان است. با راه اندازی سامانه جدید، به محض ورود شکایات به سامانه، این شکایات به شعبه بازپرسی ارسال می شود و شاکی از تمامی اقدامات و جلسات از طریق پیامک مطلع می شود و مردم می توانند شکایات خود را گزارش کنند. . از طریق موبایل همچنین شهروندان به محض تماس با شماره 135 برای اعلام شکایات خود لینکی از طریق پیامک دریافت می کنند. البته افراد باید هم فاکتور خرید و هم مجوز واحد تجاری را ارسال کنند.

با توجه به توضیحات رئیس سازمان تعزیرات – اصلاح و تربیت، تشکیل گزارش از اتحادیه های متخلف ضروری است. نام و نشانی واحد صنفی، صورتحساب یا رسید و رسید پرداخت که نشان می دهد شما از آن واحد صنفی در سامانه تعزیرات خدمات یا محصولی دریافت کرده اید.

به طور کلی ثبت شکایات و گزارشات افراد در سامانه روابط عمومی (135) به دو صورت امکان پذیر است:

1- راه اول (مستقیم): طرح شکایت از سوی دادستان (از طریق تلفن همراه یا رایانه)

به این صورت که پس از تماس با شماره 135 و انتخاب کلید شماره 1، لینک سامانه 135 به شماره تلفن همراه ارسال شده و پس از دریافت لینک t135.ir یا tazirat135.ir، فرد می تواند به صورت مستقیم شکایت خود را گزارش دهد.

همچنین شهروندان می توانند با مراجعه مستقیم به یکی از دو آدرس t135.ir یا tazirat135.ir نسبت به گزارش شکایات/گزارش خود در سامانه 135 سازمان تعزیرات حکومتی اقدام کنند.

2- روش دوم (غیر مستقیم): ثبت شکایت توسط اپراتور سامانه 135

در این روش پس از تماس با شماره 135 و انتخاب کلید شماره 2، شاکی با اپراتور سامانه ارتباط برقرار می کند و اپراتور شکایت را ثبت می کند.

مراحل ثبت شکایت

ثبت شکایت در سامانه شامل 5 مرحله می باشد.

ابتدا از منوی اصلی گزینه ثبت شکایت را انتخاب کنید

چگونه از تخلفات صنفی شکایت کنیم؟

مرحله اول: اطلاعات اولیه

مراحل ثبت اطلاعات اولیه شکایت به شرح زیر است:

1- در بخش “دولت”استانی که در آن تخلف رخ داده است را انتخاب کنید.

2- در بخش “شهر”شهر محل تخلف را انتخاب کنید.

3- در بخش “تخلفات”تخلف مورد نظر را انتخاب کنید. (بیش از یک تخلف مجاز را انتخاب کنید)

4- در بخش “موضوع فرجام خواهی” اگر تخلف مورد نظر قابل قبول نبود باید عنوان تخلف را یادداشت کنید.

5- در بخش “شرح شکایت”شرح شکایت را بنویسید.

6- در پایین صفحه لازم است “کد ایمنی” وارد شوید

7- در نهایت با استفاده از گزینه “بعد” وارد فاز نمایه شاکی شوید.

نکته: داده های جداول را با رنگ پر کنید قرمز علامت گذاری شده، مورد نیاز

چگونه از تخلفات صنفی شکایت کنیم؟

مرحله دوم: مشخصات شاکی

مراحل ثبت مشخصات شاکی / مظنون به شرح زیر است:

1- اطلاعات شخص یا افراد شاکی که شامل نام، نام خانوادگی و شماره ملی و … می باشد را وارد نمایید.

2- استفاده از گزینه به لیست شبهات اضافه کنید اطلاعات را یادداشت کنید.

3- استفاده از گزینه “بعد” وارد صفحه مشخصات متهم می شوید.

چگونه از تخلفات صنفی شکایت کنیم؟

مرحله 3: مشخصات متهم

مراحل ثبت اطلاعات متهمان / متهمان به شرح زیر است:

1- در بخش “نام واحد صنفی”نام فروشگاه یا فروشگاه ها را ثبت کنید.

2- در بخش آدرس واحد صنفیآدرس فروشگاه یا فروشگاه ها را وارد کنید.

3- استفاده از گزینه “افزودن به لیست شبهات »ثبت اطلاعات

4- استفاده از گزینه “بعد”وارد صفحه شکایت بعدی می شویم.

چگونه از تخلفات صنفی شکایت کنیم؟

مرحله 4: ببندید

1- در بخش “پیوست”عکس هر سندی را بر اساس خرید از آن واحد صنفی از جمله عکس واحد صنفی، فاکتور کالا، رسید / رسید پرداخت و غیره انتخاب کنید. بارگذاری.

2- استفاده از گزینه “اضافه کردن به لیست”ثبت اطلاعات

توجه: هنگام پیوست کردن اسناد دقت کنید که حجم کل فایل های آپلود شده از 6 مگابایت بیشتر نباشد.

چگونه از تخلفات صنفی شکایت کنیم؟

مرحله پنجم – هدف خود را کشف کنید

در این صفحه خلاصه ای از شکایت شامل موضوع شکایت، شرح شکایت و اطلاعات شاکی / شاکی و متهم نمایش داده می شود.

1- در صورت تایید درخواست تجدیدنظر بررسی کنید “من خلاصه درخواست تجدید نظر را تایید کردم” فعال می کنیم.

2- در نهایت یک گزینه “پذیرش نهایی” برای ثبت شکایت انتخاب کنید.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.