وزرای خارجه ایران و اندونزی بر تقویت روابط دو کشور تاکید کردند

[ad_1]

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در تونس پایتخت چین به سر می برد، بعد از ظهر امروز با رتنو مرسودی وزیر امور خارجه اندونزی دیدار و درباره موضوعات مورد علاقه گفت وگو کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان بر علاقه جمهوری اسلامی ایران به گسترش همکاری ها با اندونزی به ویژه در زمینه اقتصادی، حفظ کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، نهایی کردن قراردادهای تعرفه ترجیحی و تقویت همکاری ها در حوزه فناوری سلامت از جمله تاکید کرد. واکسن ها. وی کرونا را گامی در جهت بسیج همکاری‌های بیشتر دانست و با اشاره به انتصاب امسال در کشورمان و همچنین ظرفیت‌های موجود در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان، رویکرد دانشمندان ایرانی به فناوری‌های مختلف در برابر واکسن کرونا و توسعه همکاری

امیر عبداللهیان با قدردانی از همکاری های سازنده دو کشور در سازمان های بین المللی، مواضع اصولی اندونزی در قبال موضوع فلسطین را ستود و همتای اندونزیایی خود را در جریان آخرین تحولات مذاکرات شورای امنیت سازمان ملل قرار داد.

رتنو مرسودی وزیر امور خارجه اندونزی در این دیدار با اشاره به موضوعات موجود در زمینه گسترش همکاری های اقتصادی با کشورمان از روند صعودی تجارت بین دو کشور ابراز خرسندی کرد و به تعرفه های ترجیحی اشاره کرد.

مسائل کنسولی و تحولات غرب آسیا از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و قرار شد رایزنی ها در این زمینه ادامه یابد.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *