همه چیز در مورد مبدل های حرارتی تاسیسات 24 ساعته

همه چیز در مورد مبدل حرارتی – تاسیسات 24 ساعته
مبدل حرارتی صفحه ای پلیت , پلیت مبدل حرارتی صفحه ای, خرید مبدل حرارتی صفحه ای, مبدل حرارتی صفحه ایی, مبدل حرارتی صفحه ای جوشی, خرید مبدل صفحه ای, مبدل صفحه ای حرارتی, مبدل حرارتی صفحه ای گسکت دار, مبدل های حرارتی صفحه ای پره دار, مبدل های حرارتی صفحه ای

مبدل حرارتی در چه مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد؟ مبدل حرارتی در چه دستگاه هایی مورد استفاده قرار می گیرد؟

استفاده از مبدل حرارتی در دستگاه های زیر بسیار رایج است. آیا از قیمت مبدل حرارتی اطلاعی دارید؟ شما عزیزان، با مطالعه ی این مقاله و کسب اطلاعات در زمینه ی مبدل های حرارتی، کاربرد و انواع آن ها، قادر خواهید بود از خدمات مشاوره آنلاین ما استفاده کنید و ضمن جویا شدن از به روز ترین قیمت مبدل حرارتی، با مشاورین و کارشناسان ما، مشورت نمایید و برای خرید آنلاین مبدل حرارتی، اقدام نمایید.

کانال های مبدل حرارتی، نقشی ویژه در هدایت جهت حرکت سیال های مایع و گاز دارند. جنس، قطر، ضخامت و حجم پوسته با توجه به ویژگی هایی مانند طبیعت سیال، فشار و درجه حرارت سیال، مقدار جریان سیال و مشخصات دسته لوله (Tube Bundle) از نظر قطر و طول آن، تعیین می گردد. Art icle h as  been c re ated ​with the help of G SA Content G ener​ator DEMO!

مبدل حرارتی یا به عبارتی مبدل گرمایی، که معادل انگلیسی آن (Heat exchanger) می باشد، دستگاهی است که وظیفه ی آن انتقال انرژی گرمایی از یک سیال به سیال دیگر است، این دستگاه شرایطی را فراهم می کند که دو یا چند سیال، در دماهای مختلف، می توانند به مبادله ی انرژی گرمایی با یکدیگر بپردازند.

فاکتور هایی مانند تعداد، قطر، جنس، طول و ضخامت لوله ها با توجه به معیار هایی از قبیل، مقدار جریان سیال، طبیعت سیال ( خورنده یا بی اثر ، تمیز یا کثیف بودن و … )، فشار و درجه حرارت سیال و بار حرارتی مبدل، تعیین می شود.

همچنین در دستگاه های مختلفی از قبیل،دیگ بخار، مولد بخار، تبخیر کننده ها، برج خنک کن، پیش گرم کن فن، کندانسور، اواپراتور و مواردی از این قبیل، نقش های پررنگی ایفا می کنند. Th is w​as g᠎en erated  wi᠎th G᠎SA C​onte nt Gen​er᠎ator Demoversion.

کاربرد دارد. همچنین در دستگاه هایی نظیر دیگ بخار، کندانسور، اواپراتور، تبخیرکننده ها، برج خنک کن، پیش گرم کن فن کویل، رادیاتورها، کوره ها و …

اما در عین سادگی اگر نصب آن اشتباه انجام شود، تمام محاسنی که در قسمت بالا ذکر شد، از بین رفته و دستگاهی بدون کاربرد می شود.

2- سیال سرد و گرم بصورت جریان متقاطع حرکت کرده و از نقطه مقابل خارج می شود. در انجام محاسبات بالا، نوع کاربرد هم در نظر گرفته می شود.

همچنین مبدل های صفحه ای پره دار برای استفاده در توربین گازی، نیروگاه های هسته ای و مهندسی پیشرانه و تبرید و گرمایش و تهویه سیستم های بازیابی گرمای اضافه و صنایع شیمیایی و سرمایش کاربرد دارند.

این به دلیل مزایای منحصر به فرد PHE ها است، مانند طراحی حرارتی انعطاف پذیر (صفحات را می توان به سادگی اضافه یا حذف کرد تا وظیفه حرارتی یا نیازهای پردازشی مختلف را برآورده کند)، سهولت تمیز کردن برای حفظ شرایط بهداشتی دقیق، کنترل دمای خوب (الزامی در کاربردهای برودتی).

برخی از کاربردهای مبدل های پوسته و لوله شامل کاهش دمای روغن، مولدهای بخار در نیروگاهها، پیش گرمکن ها در پالایشگاهها، مبدل ها در صنایع غذایی و نوشیدنی، تبادل حرارت در سیستم های سرمایشی و گرمایشی می باشد.

۱- مبدل گرمایی از اطراف خود عایق شده است ،و در این حالت تبادل گرما فقط بین سیالات گرم و سرد است .

در این نوع مبدل سیال سرد در یک جهت و سیال گرم در جهت عکس آن وارد مبدل می شود و بدین ترتیب تبادل حرارتی صورت می پذیرد.

آرایش مثلثی: در حالت مثلثی نسبت به مربعی، افت فشار جریان پوسته افزایش می یابد اما از مزایای آن، می توان به بیشتر بودن میزان انتقال حرارت در آرایش مثلثی اشاره کرد.

در مبدل های حرارتی چندگذره ، (Multipass) به منظور دو یا چند قسمت کردن کانال، از یک صفحه ی تقسیم کننده ی جریان استفاده می شود.

از آنجایی که تبدیل کننده حرارتی، گرما را بین دو یا چند سیال که در دستگاه جریان دارند، منتقل میکند در دسته گرمایش قرار می گیرد.

نکات مهمی که هنگام انتخاب و نصب مبدل حرارتی، باید مد نظر قرار دهید. نازل که در قاب ها و در هر دو سمت مبدل حرارتی قرار می گیرند.

فاصله بین صفحات فلزی در هر دو کانال حلزونی با استفاده از پینهای فاصله انداز که به ورق جوش میشوند حفظ میشود.

یکی دیگر از نقش های اساسی این صفحات این است که از طریق ایجاد جریان های متقاطع، مقاومت فیلمی به وجود آمده روی لوله ها را از بین می برند.

مبدل حرارتی از جمله تجهیزات پرکاربرد در صنایع گوناگون است که وظیفه دارد حرارت را از سیالی به سیالی دیگر انتقال دهد.

صفحه فلزی مبدل جزء اساسی این سیستم حرارتی محسوب میشود که اندازه بزرگترین صفحه از ¾ متر ارتفاع و 1/1 متر عرض می باشد.

در نتیجه در مواردی که محدودیت فضا وجود دارد گزینه ی مناسبی محسوب می شود. آرایش مربعی: در این حالت تعداد لوله ی کمتری در یک سطح قرار می گیرد که این مورد یکی از معایب حالت مربعی، به حساب می آید.

مناسب برای انتقال حرارت دو سیال با دمای اَپروچ (نزدیکی) کمتر از 5 درجه سلسیوس. 5. مبدل های صفحه ای دانفوس به دلیل فشار عملکرد بالایی که دارند مناسب ترین گزینه در کاربری های با فشار بالا می باشند.

با بیان مطالب زیر سعی خواهیم نمود تا شما مشتریان عزیز مشخصات مورد نیاز پروژه های خود و نحوه انتخاب مبدل حرارتی صفحه ای مناسب را با استفاده از این مشخصات تعریف کنند.

می خواهیم در این مقاله، مبدل حرارتی را موشکافانه بررسی کنیم و اطلاعات جامعی درباره ی مبدل حرارتی، در اختیارتان بگذاریم.

به طور کلی مبدل های حرارتی دارای انواع مختلفی بوده که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت. به طور کلی در نمونه صنعتی این تجهیزات، سیال روغن که عموما حرارت زیادی ره به خود جذب می کند، گرمای خود را به آب داده و دمای آن را افزایش می دهد.

به طور مثال، پوسته ی مبدل هایی که از نوع تبخیر کننده یا جوشاننده، هستند، به فضایی به نام فضای تبخیر مجهز می باشند.

یکی دیگر از اجزایی که در ساخت مبدل حرارتی، نقش دارد، صفحه ی لوله می باشد. مبدل های حرارتی، دستگاه هایی هستند که در دماهای مختلف، امکان انتقال انرژی گرمایی بین دو سیال یا بیشتر را فراهم می کنند.

طرز کار مبدل حرارتی صفحه ای و همچنین ساختار آن به شکلی می باشد که امکان دسترسی راحت به اجزای داخلی آن وجود دارد.

جنس این لوله ها معمولا، فولاد، مس و گاهی گرافیت یا تفلون می باشد. لوله ها معمولا به دو صورت مربعی یا مثلثی بر روی صفحه لوله ها نصب می شوند.

اجزایی که در راستای رسیدن به هدفی مشترک، هر کدام، وظیفه ی خاصی بر عهده دارند. لوله های مارپیچ مبدل حرارتی پکیج توسط تیغه هایی به نام فین به یکدیگر وصل شده اند، هر چه تعداد فین ها بیشتر باشد، مبدل گرمای بیشتری دریافت می کند و البته به همان اندازه احتمال مسدود شدن مسیر عبور جریان آب بیشتر می شود.

قصد داریم در این مقاله، مبدل حرارتی را موشکافانه بررسی کنیم و اطلاعات جامع و کاملی درباره ی مبدل حرارتی و هرآن چه پیرامونش می گذرد، در اختیارتان بگذاریم.

انواع مبدل حرارتی را می شناسید؟ مبدل های حرارتی انواع مختلفی دارند از جمله Shell and Tube (پوسته و لوله) یا مبدل های صفحه ای و اقسام دیگر.

نوعی از مبدل های حرارتی که امروزه در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع غذایی، شیمیایی و صنعت فولاد سازی کاربرد فراوانی دارندمبدل حرارتی صفحه ای هستند; ازمبدل حرارتی صفحه ای در صنعت تاسیسات ساختمان به صورت گسترده استفاده میشود.

به همین دلیل امروزه کاربرد این تجهیزات در صنایع گوناگون روز به روز در حال افزایش است. به دلیل طراحی خاص آن قابلیت استفاده برای روغن را نیز دارد.

۲- طراحی مکانیکی خوبی دارند. سطح داخلی لوله ها بدلیل خم u شکل تند را نمی توان با وسایل مکانیکی تمیز کرد.

می دانیم که حرارت موجب انبساط فلز میشود بنابراین لولهها و صفحه لولهها بدلیل حرارت منبسط میشوند، و نتیجه آن ایجاد نشتی از محل اتصال لولهها و صفحه لولهها میباشد.

وظیفه ی دیگری که واشرها به عهده دارند، هدایت کردن سیال ها در صفحات، به شیوه ی مورد نظر است، علاوه بر آن واشر ها از نشتی نیز جلوگیری می کنند.

همچنین آن ها، برای یک ظرفیت گرمایی مشخص، بزرگ و هزینه بر هستند. انواع مبدل حرارتی معمولاَ بر حسب آرایش جریان و نوع ساخت رده بندی می شوند.

از طرف دیگر ، قانون فعلی حکم می کند که فاضلاب تخلیه شده در یک محیط طبیعی باید دمای زیر 30 درجه سانتیگراد داشته باشد.

مبدل های حرارتی به منظور ارتقای جریان انرژی در مراحل حد واسط در فرآیندهای مهندسی و یا با هدف آزاد کردن گرما به محیط استفاده می شوند.

از طریق کانال، سیال مورد نظر به داخل لوله ها، هدایت می شود. با تشکر از اعتماد شما،فروشگاه اینترنتی بامین تهویه با ارائه ی تصاویر،اطلاعات فنی و مشخصات انواع مبدل حرارتی صفحه ای هپاکو را جهت مقایسه و خریدی مطمئن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است.

آیا اطلاعات دقیق از نحوه ی عملکرد مبدل حرارتی در اختیار دارید؟ اگر میخواهید مبدل حرارتی خریداری کنید حتما پیشنهاد میکنیم از سایت هایپرصنعت هیراد بازدید نمایید و روزمه و کارهای متخصصان این حوزه را مشاهده کنید.

برخی از مهم ترین عناوینی که در این مقاله به آن پرداخته شده است، در پایین قابل مشاهده است. یکی از مهمترین ویژگی های این گروه تاسیساتی در ارائه خدمات همراه با گارانتی است.

برای مدلسازی و شبیه سازی جریان انتقال حرارت داخل مبدل حرارتی صفحه ای موازی همراه با پره ، در نرم افزار انسیس فلوئنت (ANSYS Fluent) با ما تماس بگیرید.

این نوع مبادله کن های حرارتی در قسمت بیرونی جدار خود ساختار پره ای و فین دارند. نوع کاربری نیز تعیینکننده است.

در مقایسه با مبدل حرارتی پوسته لوله در بین کارفرمایان و مشتریان محبوبت است زیرا این مبدل حرارتی راندمان حرارتی و مزیت های بیشتری دارد.

و همچنین با دائمی بودن وجود آب خنک در چرخه، سرعت فرآیند تولید همواره بالا باشد و راندمان تولید کاهش پیدا نکند.

با افزایش تعداد صفحات، توزیع سیال کاهش می یابد و در نتیجه سبب کاهش عملکرد مبدل حرارتی صفحه ای می گردد.

این مبدل ها اغلب برای پاستوریزه کردن شیر و سایر نوشیدنی ها استفاده می شوند. لوله ها با یکی از دو شکل، مستقیم ( یعنی دو سر آن باز باشد) یا U شکل، روی صفحه ای به نام Tube Sheet جوش داده شده و پرس می شوند.

این طرح قابلیت اطمینان را بهبود میبخشد و دسته لاملا را در برابر شکست ناشی از تنشهای حرارتی و کرنش ناشی از نیروهای خارجی محافظت میکند.

دیواره ها خارجی مبدل نیز به صورت Wall تعریف شده است و به صورت Adiabatic تعریف شده است. قطر خارجی لوله ها معمولا 1 اینچ است.

جنس، ضخامت و قطر صفحه ی لوله به عواملی چون جنس لوله ها ، تعداد لوله ها و نوع مبدل حرارتی بستگی دارد.

در مورد مبدلهای حرارتی صفحه ای، رسوب گذاری معمولاً بین صفحات صورت می گیرد و با خوردگی فلزی در شیار های موجدار فلز رخ می دهد.

این دسته از تجهیزات با انتقال گرما از سیال گرم به سیال سرد می توانند تا حد زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *