نقش اکسپنشن برقی چیست

فهرست مطالب
مزایای شیر انبساط الکترونیکی
اصل عملکرد برای EEV
نکاتی که باید در نظر گرفته شود
بیشتر در مورد شیر انبساط الکترونیکی
تجهیزات بخرید یا خدمات بخواهید
شیر انبساط الکترونیکی وسیله ای است که برای کنترل اکسپنشن برقی ets 250 جریان مبرد به اواپراتور در مقادیر دقیق استفاده می شود. بنابراین ، آنها را می توان در تهویه مطبوع ، پمپ های حرارتی و سایر تجهیزات که چرخه تبرید را دنبال می کنند ، پیدا کرد.

شیر انبساط الکترونیکی – چرخه تبرید
تصویر از تبرید بنیادی
شما می توانید آنچه را که در مورد الزامات تهویه مطبوع خود به دنبال آن هستید در اینجا در Linquip بیابید ، و ما شما را تشویق می کنیم تا با جزء مهم سیستم خنک کننده خود آشنا شوید.

 

⇒ مشاهده لیست جامع شیرها و تامین کنندگان آنها

 

نقش شیرهای انبساط
شیر انبساط یک تنظیم کننده جریان است که با هدف کاهش فشار سیال رسیده به آن با بخار کردن جزئی آن ، منجر به کاهش دمای مبرد در مورد سیستم های خنک کننده به دلیل افزایش سطح انتقال حرارت می شود. نه تنها دمای سیال را تنظیم می کند ، بلکه سرعت جریان ورودی به اواپراتور را نیز تنظیم می کند.

تنظیم نرخ جریان مبرد یک کار حساس است. اگر جریان مبرد بسیار کم باشد ، تبخیر با سرعت زیادی انجام می شود و در نتیجه انتقال حرارت بیشتر منجر به افزایش دما می شود. این بدان معناست که بازده تبخیرکننده در نتیجه گرم شدن و گرم شدن مبرد کاهش می یابد. علاوه بر این ، انتقال بیش از حد مبرد منجر به تبخیر ناکافی می شود که می تواند به کمپرسور آسیب برساند.

بنابراین ، باید از هرگونه عبور بیش از حد جریان مبرد اجتناب کرد و با نظارت بر میزان گرم شدن بیش از حد ، مقدار سیال منتقل شده به اواپراتور را تنظیم کرد.

شیر انبساط الکترونیکی – تنظیم گرمای بیش از حد

میزان گرم شدن بیش از حد را می توان با کم کردن دمای مکش کمپرسور از دمای تبخیر محاسبه کرد. یک سنسور دما بر روی شیر انبساط نصب شده است ، و یک سنسور دمای دیگر در خروجی اواپراتور (که دمای مکش کمپرسور است) قرار داده شده است تا مقادیر محاسبه گرمای بیش از حد را ارائه دهد.

در حال حاضر ، شیرهای انبساط در دو نوع مختلف عرضه می شوند. نوع اول ، شیر انبساط ترموستاتیک یا حرارتی ، معروف به TXV و نوع دوم ، شیر انبساط الکترونیکی یا EEV است.

شیر انبساط الکترونیکی در مقابل TXV

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *