نشست مشترک معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و شرکت های دانش بنیان

[ad_1]

دفتر دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه میزبان بیش از 40 شرکت فعال در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی بود.

به گزارش ایسنا، در این نشست که با حضور مهدی صفری برگزار شد، مدیران شرکت های مذکور به تشریح مشکلات، چالش ها و موانع داخلی و خارجی فعالیت خود پرداختند.

صفری در این جلسه با ارائه دیدگاه ها و توصیه ها و ارائه راهکارهای لازم، تاکید کرد: وزارت امور خارجه از فعالیت شرکت های خدمات فنی و مهندسی در خارج از کشور به منظور افزایش صادرات کشور و کمک به توسعه ارزی و اقتصادی حمایت می کند. کشور از تمامی ابزار، امکانات و ظرفیت های خود برای حل مشکلات و چالش های آنان استفاده خواهد کرد و در این راستا به مدیران این شرکت ها اطمینان داد که تمامی نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور بیش از هر زمان دیگری آماده همکاری و کمک هستند. عرصه هستند.

در آن زمینه معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از این شرکت‌ها خواست تا با توجه به ظرفیت‌های بالای خود در این زمینه، گسترش فعالیت‌های خود به سایر نقاط جهان و برنامه‌ریزی برای توسعه بازارهای هدف را جدی بگیرند.

در این نشست نمایندگانی از انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی، اتحادیه صادرکنندگان خدمات ساختمانی، وزارت صمت و صندوق ضمانت صادرات، بانک توسعه صادرات نیز حضور داشتند.

بر اساس اعلام وزارت صمت، صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در سال گذشته با مشارکت در بیش از 30 طرح در خارج از کشور موفق به کسب بیش از دو میلیارد دلار درآمد ارزی شدند.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *