مهمترین پرونده های حقوقی 1400

[ad_1]

قتل بابک هورادین و همسرش اهوازی، محکومیت ولی الله سیف و احمد عراقچی، تبرئه جاسین رامین و تبرئه بیژن کاسم زاده مهمترین پرونده های قضایی سال 1400 بودند.

به گزارش ایسنا، در این گزارش مهمترین پرونده های دادگاه های علنی از 1400 پرونده ای که رسیدگی به آنها در جریان است یا خاتمه یافته است را می خوانید:

“بابک هرمدین”

مهمترین پرونده های حقوقی 1400

یکی از دردناک ترین و تکان دهنده ترین وقایع سال 1400 قتل بابک خرمدین کارگردان سینما بود که قاضی شهریاری رئیس دادگاه کیفری از پیدا شدن جسد وی در اکباتان خبر داد.

در این تحقیقات والدین کارگردان که به قتل اعتراف کردند دستگیر شدند. بر اساس اعترافات، پدر کارگردان با وی درگیر شده و ابتدا وی را بیهوش کرده و سپس با چاقو جسد را تکه تکه کرده و به وی گزارش داده و در سطل زباله انداخته است.

پس از دستگیری قاتلان، اکبر هرمدین، پدر بابک هورادین که به قتل دختر، پسر و داماد خود اعتراف کرده بود، جان باخت.

به گفته ذبیح الله هدیجان، سخنگوی قوه قضائیه، پرونده مرد فوت شده در زندان متوقف شده است، اما همسر وی به سه فقره قتل تحت تعقیب قرار دارد و پرونده وی به صدور کیفرخواست و ارجاع به دادگاه منجر شده است. متهم نیز به قتل عمد متهم شده است.

“آزاده نامداری”

مهمترین پرونده های حقوقی 1400

حادثه تلخ دیگر در سال 1400 مرگ «آزاده نامداری» مجری سابق رادیو بود که قاضی شهریاری آن را تأیید کرد و پس از تحویل جسد وی به پزشکی قانونی، جسد این مجری کالبدشکافی شد. پس از آن شایعاتی مبنی بر کشته شدن و یا خودکشی وی در جامعه مطرح شد.

اظهارات اخیر قوه قضائیه حاکی از آن است که این پرونده کیفری نیست و سابقه کیفری وجود ندارد و نتایج پزشکی قانونی، همکاران فنی و پلیس حاکی از مجرمانه نبودن این پرونده است و والدین اعم از پدر و مادر و همسر این موضوع را نداشته اند. از هر کسی شکایت کرد نتایج پزشکی قانونی و پلیس را پذیرفته اند و مشکلی وجود ندارد.

زن اهوازی

مهمترین پرونده های حقوقی 1400

در 18 بهمن 1392 زن جوانی توسط شوهرش در اهواز به طرز فجیعی کشته شد.

در پی انتشار خبر قتل مونا حیدری همسر 17 ساله اهوازی توسط همسرش و دستگیری قاتلان که شوهر و برادر شوهر مقتول بودند، حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی، رئیس قاضی استان خوزستان اعلام کرد. .

“حمید صفت”

مهمترین پرونده های حقوقی 1400

یکی از شدیدترین پرونده های سال 96 مربوط به پرونده حمیدرضا صفت خواننده پاپ است که در همان سال توسط محمد شهریاری رئیس دادگاه کیفری استان تهران در رسانه ها منتشر شد و وی به اتهام قتل بازداشت شد. ناپدری او

حمید صفت در فاصله سال های 1375 تا 1400 چندین بار به اتهام قتل ناپدری اش دستگیر و با قرار وثیقه آزاد شد، اما در نهایت پس از اعتراضات و تجدیدنظرخواهی از حکم صادره در 27 اردیبهشت 1400، مجازات قتل عمد اعلام شد. اعلام کرد: قصاص پرونده حمید صفت خواننده رپ که با اکثریت آراء شعبه 39 دیوان عالی کشور باطل شد و پرونده حمید صفت برای رسیدگی مجدد به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. حمید صفت پس از اعاده دادرسی در 20 مهر 1400 با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی و به دستور قاضی رحمانی رئیس شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران از زندان اوین آزاد شد.

در نهایت شعبه 51 (شعبه 39 سابق) دیوان عالی کشور با رد اعتراض معترضان، رأی تجدیدنظر را تأیید و رأی تجدیدنظر مبنی بر بی گناهی حمید صفت در قتل عمد را تأیید کرد.

“جاسین رامین”

مهمترین پرونده های حقوقی 1400

سازمان تدارکات جمعیت هلال احمر در سال 93 از جاسین رامین فرزند محمدعلی رامین (معاون مطبوعاتی دولت دهم) به اتهام اختلاس شکایت کرد. قوه قضائیه بعداً با تنظیم کیفرخواست و برگزاری چندین جلسه دادگاه، این پرونده را «دعوای مالی» خواند.

در سال 1377، رای اولیه مختومه و رد اموال از سوی شعبه 1058 دادگاه کیفری دو – مجتمع جرایم دولتی تهران – صادر و سپس در اعتراض به یاسین رامین در دادگاه تجدیدنظر نقض شد. شکایت..

سرانجام در آبان ماه 1400 اعلام شد: پرونده سازمان تدارکات هلال احمر علیه جاسین رامین همسر مهناز افشار که در دادگاه بدوی به 17 سال حبس تعزیری و انکار 2 میلیون یورو محکوم شده بود، با تبرئه رامین خاتمه یافت. . در دادگاه تجدید نظر ..

چرا الله سیف آی احمدرقی

مهمترین پرونده های حقوقی 1400

پس از رسیدگی به پرونده اخلالگران ارزی مربوط به بانک مرکزی در شعبه دوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی در سال 1377 و پس از جلسات رسیدگی و محاکمه، حکم پرونده متهم در سال 1400 صادر شد.

متهم ردیف اول این پرونده ولی الله سیف رئیس وقت بانک مرکزی به اخلال در نظم و آرامش در بازار ارز کشور و زمینه سازی برای خرید و فروش غیرقانونی 159 میلیون یورو متهم است. قوه قضاییه و 800 هزار دلار و 20 میلیون و 500 دلار هزار یورو و همچنین سهل انگاری و سوء مدیریت در دوران تصدی خود به 10 سال زندان محکوم شد.

متهم ردیف دوم، سید احمد اراکچی، معاون وقت بانک مرکزی نیز به همین اتهام به هشت سال حبس تعزیری محکوم شد.

دکتر تبریزی

مهمترین پرونده های حقوقی 1400

مهرماه سال 95 پنج نفر از اعضای خانواده یک پزشک تبریزی شامل همسر، مادر، پدر، برادر و مادربزرگ وی دچار تنگی نفس شدند و همسر و مادربزرگ دکتر پس از انتقال به بیمارستان فوت کردند. پس از مدتی با دستگیری این پزشک پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

نهایتاً کیفرخواست این پرونده در فروردین 96 تنظیم و پرونده به دادگاه ارسال شد و حکم قصاص در همان سال صادر شد. شد.
در دادرسی مکرر در شعبه سوم دادگاه کیفری استان آذربایجان شرقی از اسفند 97 لغایت خرداد 98 دو جلسه تشکیل شد که اولیای دم مادربزرگ متهم دستور پرداخت دیه را صادر کردند.

پس از تجدیدنظرخواهی از رأی صادره مجدداً پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد و سرانجام در سال 1400 دیوان عالی کشور پس از رسیدگی مجدد رأی اصلی بند 3 دادگاه کیفری استان آذربایجان شرقی (قصاص) را تأیید کرد.

بابک زنجانی

مهمترین پرونده های حقوقی 1400

در اواخر سال 1392، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای، سخنگوی سابق دادگستری، بابک زنجانی سرمایه دار جنجالی را بازداشت کرد.

بر اساس کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، بابک زنجانی به فساد مالی در کشور از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور، کلاهبرداری از شرکت ملی نفت، بانک مسکن و تامین اجتماعی، پولشویی و جعل متهم است. 24 سند بانکی. و حساب های بانکی جعل حواله های ارزی جعل حواله بین بانک ها.

در پی 26 جلسه رسیدگی به پرونده متهمان نفتی در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، حجت الاسلام محسنی اژه ای، سخنگوی سابق دادگستری و رئیس فعلی دادگستری در تاریخ 16 اسفندماه 96 از بابک زنجانی و دو متهم دیگر خبر داد. محکوم شدند.این پرونده در دادگاه بدوی رسیدگی شد. دادگاه بدوی سه متهم را مفسد دانسته و آنها را به اعدام محکوم کرد و علاوه بر اعدام، دادستان و شرکت ملی نفت ایران را به اتهام پولشویی به مال و یک چهارم جزای نقدی محکوم کردند. از این سه متهم، سرانجام بابک زنجانی در دیوان عالی کشور به اعدام محکوم شد.

حجت الاسلام مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در اطلاعیه اخیر قوه قضائیه در 25 تیرماه 1400 اعلام کرد که مجازات اعدام بابک زنجانی قطعی است، اما می تواند همکاری کند و تخفیف بگیرد.

آرمان عبدالعلی

مهمترین پرونده های حقوقی 1400

یکی از پرونده های مختومه شده در سال 1400 پرونده آرمان عبدالعلی بود. وی در سال 1392 اقدام به قتل دختری به نام غزاله شکور کرد و به قصاص محکوم شد.

سرانجام حکم قصاص آرمان عبدالعلی به درخواست خانواده غزاله شکور و علیرغم تلاش قوه قضائیه، شورای حل اختلاف و فعالان فرهنگی و اجتماعی در سال های اخیر برای جلب رضایت والدین رد شد که تا آخرین لحظه ادامه داشت. صبح سوم آذر ماه سال 1400 در زندان رجایی شهر.

بیژن کاسم زاده

مهمترین پرونده های حقوقی 1400

بیژن قاسم زاده، قاضی سابق دادسرای فرهنگ، رسانه و بازپرسی که تلگرامش در ایران با حکم قضایی فیلتر شده بود، در سال 1378 به اتهام نفوذ در افراد و دریافت رشوه برای انفصال دائم از خدمات کشوری و 10 سال حبس و مصادره محکوم شد. اموال رشوه و جریمه است.

در سال 1400 احمدرضا عابدزاده عکسی از این مراسم ادواری منتشر کرد که خبرساز شد زیرا بیان کاسم زاده، قاضی جنجالی سابق، یکی از حاضران بود. بنابراین گزارش مرکز رسانه عدالت به مناسبت انتشار تصاویر بیژن قاسم زاده در فضای مجازی اعلام کرد که دیوان عالی کشور به منظور رفع نواقص پرونده به شعبه ذیصلاح اعاده کرده و روند رسیدگی به پرونده وی ادامه دارد. . این متهم طبق قانون با قرار وثیقه تا اعلام نتیجه نهایی دادگاه آزاد شد.

زهره فکور صبر

مهمترین پرونده های حقوقی 1400

یکی از تلخ ترین اتفاقات آخرین ماه سال 1400 درگذشت ناگهانی زهره فکور صبور بازیگر سینما و تلویزیون در سن 43 سالگی بود.

در پی این حادثه مهدی فروزش مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به شناسایی جسد «زهره فکور صبور» توسط پزشکی قانونی گفت: پس از کشف جسد، پزشکان قانونی در محل حاضر شدند. فوت در ساعات اولیه محل و معاینه جسد صورتجلسه و به مرجع قضائی ابلاغ می شود. جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و کالبد شکافی و معاینه تخصصی انجام شد و در معاینات فیزیکی و کالبد شکافی هیچگونه نشانه و شواهدی دال بر ضرب و شتم یافت نشد و علت مرگ بستگی به نتایج آزمایشات سم شناسی و پاتولوژی خواهد داشت. مرجع قضایی ابلاغ شده

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *