محسن رضایی: بازارهای ایران نیاز به اصلاح دارند

[ad_1]

ایسنا/ خوزستان معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه بازارها در ایران نیاز به اصلاح دارند، گفت: این کار در کشور آغاز شد و امیدواریم ادامه پیدا کند.

محسن رضایی شامگاه 10 فروردین ماه در حاشیه بازدید از تصفیه خانه فاضلاب دعبل خزایی و مجتمع پرورش ماهی آزادگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارهای بسیار خوبی در جنوب اهواز انجام شده و موسسه دانش بنیان از دانشگاه زنجان برای بازیافت پساب نیشکر طرحی اندیشید.

به گزارش ایسنا، وی افزود: پسابی که وارد محیط زیست می شود و آن را تخریب می کند وارد تاسیسات این طرح می شود و از این پساب ضد محیطی سه محصول تهیه می شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از محصولاتی که از این پساب ها به دست می آید خوراک دام است، افزود: در کشور به شدت به خوراک دام نیاز داریم و از این حیث بیشتر وارداتی است.

رضایی ادامه داد: این کارخانه از این پساب کود تولید می کند که برای کشاورزی بسیار مفید است. همچنین این آب پساب که ضد اکولوژیک است از این تصفیه کننده و آب تمیز خارج شده و به چرخه کشاورزی باز می گردد.

وی با اشاره به بازدید از مجتمع پرورش ماهی آزادگان افزود: این مجتمع صیادی در فاز اول حدود 10 هزار تن و در فاز دوم حدود 16 تا 17 هزار تن تولید ماهی دارد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه فاز اول این مجتمع مدت ها پیش به بهره برداری رسیده است، گفت: کار خوبی که صیادان این مجتمع انجام داده اند کشاورزی تلفیقی است.

رضایی ادامه داد: این امر موجب افزایش درآمد در هکتار و زمینه ساز افزایش توان کشاورزان برای توسعه کار می شود.

وی با بیان اینکه مشکل کشاورزی ایران پایین بودن درآمد در هکتار است، افزود: این موضوع باعث می شود کشاورزان نتوانند کشاورزی خود را توسعه و نوسازی کنند و به حاشیه شهرها با خشکسالی بیایند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تصریح کرد: کشاورزی تلفیقی باید توسعه یابد تا درآمد کشاورزان افزایش یابد.

رضایی با بیان اینکه بازارها در ایران نیاز به اصلاح دارند، گفت: این کار در کشور آغاز شده و امیدواریم ادامه داشته باشد.

وی افزود: صنایع پایین دستی در حوزه کشاورزی، پتروشیمی و فولاد در کشور وجود ندارد و این به تولید ملی آسیب می زند. تولید در کشور تولید خوبی است اما وقتی بازاریابی و صنعت پایین دستی وجود نداشته باشد باعث تاخیر تولید در کشور می شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: این موارد در دولت مطرح شد و امیدواریم برنامه های ما در این حوزه اجرایی شود تا شاهد تحول بسیار خوبی در حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات باشیم.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *