عسگری: دستگاه دیپلماسی وارد بحث سدسازی در ترکیه شود

[ad_1]

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی باید هر چه سریعتر در ساخت سد دجله و فرات وارد شود که این موضوع مشکلات جدی برای کشور ما ایجاد می کند.

محمدجواد عسگری در گفت وگو با ایسنا، در تشریح دلایل ورود گرد و غبار به کشور گفت: یکی از دلایل ورود ریزگردها کمبود باران است که خشکسالی و مشکلاتی را در پی دارد. ریزگردهای آلوده و ریزگردهای استان خوزستان که حدود 100 هزار هکتار از بنادر گزانیه، ماهشهر و امیدیه، 50 هزار هکتار بین خرمشهر و آبادان است و در تپه‌های اکبر دشت‌الله و شوله نیز وجود دارد.

نماینده داراب و زرین دشت افزود: به دولت ابلاغ شده است که باید اقدامات لازم را در رابطه با این مناطق شناسایی شده از جمله مالچ پاشی و کنترل ریزگردها انجام دهد.

وی افزود: از سوی دیگر ترکیه با ساخت سد بر روی دجله و فرات مشکلات جدی برای ما و عراق ایجاد کرده است و مکاتبه کرده ایم تا دستگاه دیپلماسی هر چه زودتر وارد این موضوع شود تا ما می تواند به نقطه مطلوب برسد.» به هر حال ما در کمیسیون کشاورزی از دستگاه های ذی صلاح می خواهیم گزارش های خود را برای مقابله با ریزگردها ارائه و اقدامات لازم را انجام دهند.

عسگری با بیان اینکه معضل ریزگردها باید به موقع برنامه ریزی شود، گفت: مشکل ریزگردها چیزی نیست که بتوان آن را فوری حل کرد، بلکه باید در قالب برنامه ریزی برنامه ریزی شده انجام شود. ما این مشکل را داریم. ”ما بر کمیسیون کشاورزی نظارت داریم.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *