سند کاداستر برای 64 درصد اراضی و املاک روستایی صادر شد

[ad_1]

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: برای 64 درصد اراضی و املاک روستایی سند کاداستر مالکیت به ثبت رسیده است.

به گزارش ایسنا، حسن بابایی در شانزدهمین جلسه شورای تحول و تعالی سازمان اظهار کرد: فعالیت مستمر قرارگاه ملی اراضی کشاورزی و اصلاحات قانون به منظور جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و ایجاد فنی مناسب به تصویب رسید. و قطعات اقتصادی 13 اسفند 1386 می تواند گام موثری در مستندسازی زمین های کشاورزی باشد.

وی با بیان اینکه بیش از دو میلیون واحد روستایی فاقد سند هستند، گفت: با تجمیع مالکیت در مناطق شهری و روستایی در صورت وقوع حوادث قهری می توان از بسیاری از خطرات جلوگیری کرد.

بابایی تعامل میان مدیران کل املاک استان و ثبت اسناد و مدیران بنیاد مسکن را در صدور اسناد تحدید حدود املاک روستایی موثر دانست و گفت: با حریم این اراضی مشکلات زیادی ایجاد می شود. حل شده. “

وی با اشاره به اینکه سازمان ثبت در خصوص اسناد تحدید حدود کالاهای روستایی از هیچ تلاشی دریغ نکرده است، افزود: حدود 64 درصد اراضی و کالاهای روستایی ثبت و سند مالکیت حریم (کاداستر) صادر شد.

وی خطاب به مدیران استانی که در قالب وبینار در این جلسه حضور داشتند، به حضور شورای قضایی دادگستری استان و شورای حفظ حقوق بیت المال استان در زمین و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: باید توجه ویژه شود. به کارگروه های استانی و رهبری ذیربط در تثبیت مالکیت و تعیین وضعیت این اراضی پرداخت شده است.

معاون رئیس کل دادگستری در بخش دوم سخنان خود گفت: در جلسه شورای تحول و تعالی سازمان که هر هفته برگزار می شود، مدیران استانی باید گزارشی از عملکرد استان در اجرای کاداستر ارائه کنند. محصولات کشاورزی. و زمین های روستایی

بابایی با اشاره به بهبود روند ثبت نام در سند تحول و تعالی سازمان افزود: بهبود روند ثبت نام علاوه بر تسریع در کار مددجویان، مشکل کمبود نیروی کار را نیز برطرف می کند.

در این جلسه آخرین وضعیت بررسی اراضی کشاورزی، آخرین وضعیت نرم افزار کاداستر و همچنین گزارش اصلاح فرآیند در اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری و مالکیت فکری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *