رئیس جمهور آذربایجان از کمک های ایران به منطقه نخجوان قدردانی می کند

[ad_1]

رئیس جمهور آذربایجان در بیانیه ای گفت: کریدور جدید بین المللی از طریق ایران با نخجوان و جهان ارتباط برقرار می کند.

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در سخنرانی خود در نشست بررسی نتایج دولت در سه ماهه اول سال جاری با اشاره به اینکه مردم نخجوان در گذشته به دلیل خرابکاری ارمنستان دچار کمبود بودند، گفت:

رئیس جمهور آذربایجان در ادامه تصریح کرد: حادثه تمام شدن گاز نخجوان را هرگز فراموش نمی کنیم. ارمنی ها گاز ما را به نخجوان قطع کردند، آب ما را قطع کردند، اما در سال 2005 طبق قرارداد با ایران، گاز ایران را به نخجوان انتقال دادیم و از آستارا به آستارا در ایران خط لوله گاز ساختیم. ما همچنان در حال انجام عملیات مبادله بین دو کشور هستیم. از آن زمان تاکنون گاز نخجوان از این طریق تامین می شود.

وی همچنین به عدم ارتباط جمهوری آذربایجان و نخجوان از طریق ارمنستان اشاره کرد و گفت: این ارتباط از طریق ایران انجام می شود. در نظر داریم پروژه ساخت جاده ایران به نخجوان و از آنجا به بازارهای جهانی را محقق کنیم.

علی اف در سخنان خود نخجوان را بخشی از خاک جمهوری آذربایجان دانست و افزود: این منطقه در ارمنستان مسدود است و به همین دلیل ارتباط آن با آذربایجان قطع شد.

رئیس جمهور آذربایجان در بخش دوم سخنان خود با انتقاد از سکوت کشورهای غربی در برابر این اقدامات ارمنستان، آنها را به داشتن استانداردهای دوگانه در برابر تمامیت ارضی کشورها متهم کرد.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *