توطئه در روابط ایران و افغانستان / ابلاغیه سیاست کلی تامین اجتماعی / دست دیپلمات ها در مذاکرات

[ad_1]

مذاکرات وین / روابط ایران و افغانستان / برخورد با پناهجویان ایرانی در دانمارک / تقویم آموزشی مدارس و …. از پربازدیدترین و شایسته ترین موضوعات سرمقاله سیاسی ایسنا بود که مشروح آن به شرح زیر است.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در اولین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جدید با اشاره به مذاکرات وین بار دیگر تاکید کرد که ما بر خطوط قرمز خود تاکید می کنیم و این خطوط قرمز باید در طول سال رعایت شود. توافق. و آمریکایی ها باید در عمل نشان دهند که آیا حسن نیت دارند یا خیر: راه دیپلماسی باز است.

حسن آمریکایی وی با تاکید بر اینکه ایران به خطوط قرمز اعلامیه خود پایبند خواهد بود، تصریح کرد: آمریکایی ها مدام از لزوم مذاکره مستقیم با ایران صحبت می کنند و ما با بررسی های خود به این نتیجه رسیده ایم که هیچ علاقه ای به مذاکره مستقیم با آمریکا نداریم. . “

همچنین در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف وی در سخنانی پیش از دستور خود با تبریک روز ملی فناوری هسته ای افزود: خوشبختانه ظرفیت ایجاد شده بومی سازی صنعت هسته ای به زودی توسط دیپلمات های ایرانی در مذاکرات تکمیل شد. اکنون امیدواریم سرمایه گرانبهای دانش و فناوری پیشرفته هسته ای همراه با مذاکرات خوب، به یک معامله خوب به نفع اقتصادی مردم ایران منجر شود.

بیشتر از 250 نماینده آنها در بیانیه ای خطاب به رئیس جمهور در خصوص موضوع مذاکرات در وین خاطرنشان کردند: مجلس شورای اسلامی از هرگونه توافقی که منافع مردم ایران را بر اساس قانون مجلس و خطوط قرمز ترسیم شده در آن تضمین کند، حمایت خواهد کرد. رژیم .

در پی انتشار فیلم هایی در فضای مجازی مبنی بر آزار و شکنجه اتباع افغانستانی در ایران و انتشار فیلم هایی مبنی بر جنایت اتباع افغانستانی علیه مردم ایران، سفارت کشورمان در کابل بیانیه ای داد.

در بخشی از این بیانیه با تاکید بر اینکه سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران در قبال افغانستان و اتباع آن مبتنی بر اصل حسن همجواری و احترام متقابل است، آمده است: کشورهای آنجا شورش و توطئه دارند.

سید رسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه کشورمان نیز در صفحه توئیتر خود نسبت به تلاش برای برهم زدن روابط ایران و افغانستان هشدار داد و نوشت: در سال های اخیر بارها شاهد فضاسازی علیه میهمانان افغانستانی خود بوده ایم که با درایت نهادهای مختلف و همکاری این مشکل حل شد. از مقامات افغان بیشتر آنچه در فضای مجازی می بینیم تکرار جعلیات قدیمی است که برخی از آنها در کشور ثالث با هدف ایجاد رعب و وحشت در ایران و بر هم زدن روابط ایران و افغانستان ساخته شده است.

برخورد خشونت آمیز و غیرانسانی پلیس دانمارک با پناهجوی دانمارکی نیز اعتراضی است وزیر حقوق بشر کشور ما را دنبال کنید.

کاظم قریب‌آبادی با اعلام اعتراض خود به برخوردهای فیزیکی خشونت‌آمیز مقامات ایرانی با شهروندان دانمارکی از مقامات ذیصلاح دانمارکی خواست ضمن جلوگیری از این گونه اقدامات غیرانسانی، از اعمال استانداردهای دوگانه علیه شهروندان خودداری کنند.

همانطور که در بیانیه آمده است مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، پیش نویس طرح اصلاح قانون تقویم آموزشی توسط مرکز پژوهش ها و با همکاری کارشناسان دستگاه های مختلف و معاونت قوانین مجلس تهیه شد.

در توضیح دلایل این پیش نویس آمده است که تقویم آموزشی مدارس دارای مولفه های مختلفی از جمله شروع و پایان فعالیت مدرسه در ایام سال، شروع و پایان فعالیت مدرسه، شبانه روز و تعطیلات پیش بینی نشده است. که همان تصمیمات متمرکز را می گیرند.مشکلات و سوالات فراوان.

آلودگی هوا و وجود گرد و غبار در استان های مختلف در روزهای اخیر و باز نشدن مدارس نیز از موضوعات مورد توجه حاضران بود.

در همین رابطه مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی می گوید: در مورد عدم تعطیلی مدارس، وزارت آموزش و پرورش در جایگاهی است که خوب و بد را انتخاب کند نه خوب و بد. جلساتی در خصوص آلودگی هوا برگزار شد که در آن نهادهای ذی صلاح تصمیم به افتتاح مدارس گرفتند.

حتی امروز حضرت آیت الله خامنه ای بر اساس اصل 110 و اصل 1 قانون اساسی، با مشورت هیئت اعزامی، سیاست های کلی و مصوب تامین اجتماعی به سران قوای سه گانه و رئیس هیئت اعزامی تقدیم شد.

گزارش تاریخی ایسنا همزمان با بیست و یکم فروردین، بیست و سومین سالگرد ترور سپهبد علی سجاد شیرازی در سال 1378سپیده‌دم سپهبد«این یکی از پرطرفدارترین اخبار امروز صبح بود.

* گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (یکشنبه) 31 فروردین 1401 مجلس شورای اسلامی را نیز می توانید مطالعه و مشاهده کنید.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *