تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیری در مدارس و دانشگاه ها

[ad_1]

جلسه کمیته های تخصصی ولیعهد امشب (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، محمد مخبر در سخنانی درباره بازگشایی مدارس و دانشگاه ها بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیری در مدارس و دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: لازم است تمامی دستورالعمل های ابلاغی و پروتکل های مصوب با قاطعیت اجرا شود. و اقدامات لازم برای حفظ سلامت و جان دانش آموزان و دانش آموزان را جدی بگیرند.

مخبر خاطرنشان کرد: با توجه به تامین کافی واکسن در کشور، فرآیند واکسیناسیون دانش آموزان و کادر آموزشی در سراسر کشور باید تکمیل شود.

در این دیدار که وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و رهبری و آموزش پزشکی، رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس جمعیت هلال احمر حضور داشتند، وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه به طور ناگهانی اتفاق افتاد. افزایش و جهش بیماری عروق کرونر در کشور.

وزارت بهداشت همچنین گزارشی از آخرین وضعیت بیماران سرپایی، بیمارستانی، فوتی و عروق کرونر، آخرین وضعیت کوید 19 در ایران و جهان و همچنین میزان واکسیناسیون در کشور ارائه کرد.

همچنین در این جلسه تاکید شد با وجود امواج مقطعی و سویه‌های جدید ویروس کرونا و با وجود کاهش ایمنی در بخش‌هایی از جامعه که واکسن دریافت کرده‌اند، آمادگی‌ها و اقدامات لازم برای تزریق دوزهای بعدی واکسن انجام شود. ویروس کرونا، به ویژه در گروه. آسیب پذیری ها را ایمن کنید.

وزارت آموزش و پرورش همچنین گزارشی از آخرین وضعیت بازگشایی مدارس و میزان حضور و استقبال دانش آموزان در کلاس های درس و همچنین اقدامات انجام شده در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در کلاس ها ارائه و به عدم گزارشی اشاره کرد. تاکنون هیچ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا در بین دانش آموزان و مدارس گزارش نشده است.

انتهای پیام/

[ad_2]
source

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *