ایثارگران زنجانی از رئیس بنیاد شهید چه مطالباتی داشتند؟

[ad_1]

ایسنا/زنجان ایثارگران زنجانی در دیدار با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور مطالبات خود را بیان کردند.

علی رفیع‌زاده عصر امروز (۲ دی‌ماه) در دیدار صمیمی با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، اظهار کرد: متاسفانه بنیاد شهید سخن‌گو ندارد و خبر رسانی در این رابطه از جانب افراد بسیاری اتفاق می‌افتد و بهتر است بنیاد در رابطه با ایثارگران خبررسانی کند.

این آزاده زنجانی با بیان اینکه قانون‌گذاری در حوزه ایثارگران مسئله مهم بعدی است، ادامه داد: تکریم ایثارگری مطالبه می‌شود، حتی اگر ایثارگر تکریم نشود و مطالبه مادی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در کشور قوانین ۱۰ساله‌ای وجود دارد که هنوز هم اجرا نشده است، افزود: قانونی که توان اجرایی شدن ندارد، نباید مصوب شود. در بنیاد شهید و امور ایثارگران تبعیض وجود دارد و وقتی کمیسیون‌ها به شهرستان می‌رود با جانبازان همانند دروغ‌گو برخورد می‌کند که اصلا در شان ایثارگران نیست.

رفیع‌زاده با تاکید بر اینکه برای پیوند فرهنگی ایثارگران با نسل بعدی باید به طور جدی فکر کرد و حاکمیت باید به دنبال آن باشد، عنوان کرد: برای ادامه راه ایثار و شهادت باید شان خانواده معظم شهدا و ایثارگران حفظ شود.

ایثارگران زنجانی از رئیس بنیاد شهید چه مطالباتی داشتند؟

در ادامه یک فرزند شهید با بیان اینکه از پدران‌مان آموختیم که بدون ملاحظه مطالبه کنیم، اظهار کرد: نمایندگان مجلس بدون اطلاع یا با ملاحظات سیاسی، قوانینی تصویب می‌کنند که مشکلات بسیاری را برای قشر ایثارگران و خانواده آنان ایجاد می‌کند.

داوود حسنی با اشاره به اینکه هرکس بر اساس میل و رغبت خود قانون را تفسیر و اجرا می‌کند، افزود: رزمنده‌ای با ۶ ماه حضور در جبهه‌های جنگ شامل قانون ایثارگران می‌شود ولی فرزندان شهدا ایثارگر تبعی محسوب شده و نمی‌توانند از خدمات درمانی و بهداشتی و یا سایر موارد استفاده کنند.

وی عنوان کرد: ایثارگران با شرایط خاص با مشکل دریافت دارو وسقف آن مواجه هستند و مجبورند که از دفترچه بیمه دیگر اعضای خانواده استفاده کنند.

حسنی خاطرنشان کرد: اشتغال مسئله دیگری است که گریبان جامعه را گرفته و حتی مشکل مسکن و تسهیلات اعطایی مسکن در زنجان برای ایثارگران با مشکل مواجه است.

ایثارگران زنجانی از رئیس بنیاد شهید چه مطالباتی داشتند؟

یک فرزند شهید از شهرستان خدابنده با تاکید بر لزوم حفظ جایگاه و شان اجتماعی ایثارگران و شهدا، اظهار کرد: ایثارگران سپر مشکلات نظام هستند و باید شان اجتماعی آنان حفظ شود.

رفیعی در رابطه با بحث معیشت ایثارگران، اظهار کرد: خرید اقساطی بلندمدت خودرو، پرداخت حق بازنشستگی به والدین شهدای مجرد، حق نگهداری از والدین و همسران شهدا، پرداخت فوق‌العاده ایثارگری برابر با قانون، پرداخت حق بیمه تکمیلی اعضای خانواده فرزندان شهدا از مطالبات اقشار مختلف ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها است.

ایثارگران زنجانی از رئیس بنیاد شهید چه مطالباتی داشتند؟

مادر سردار شهید حمید احدی نیز با بیان اینکه امید است که بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم، اظهار کرد: حقوق‌ شهدایی که پدران‌شان شاغل بوده و یا بیمه داشتند، نصف و یا یک‌سوم شد که مشکلاتی را ایجاد کرد. پاداش بازنشستگی پس از پرداخت نوبت اول، نوبت دوم پرداخت نشد.

منیره قریشی ادامه داد: باید واریز حقوق و پاداش بازنشستگی توسط مجلس قانون و لایحه‌ای داشته باشد. کارهای فرهنگی نیز مورد اجحاف قرار گرفته است. خانواده شهدا و ایثارگران پای کار هستند و پای انقلاب و اسلام ایستاده و باید فرهنگ شهادت و ایثار را ترویج کنند.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای سیاسی

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *