افزایش ظرفیت تولید برق نیروگاه حرارتی تبریز/ آغار تعمیرات اساسی واحد دو نیروگاه حرارتی تبریز

[ad_1]

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی از آغار تعمیرات اساسی واحد دو نیروگاه حرارتی تبریز خبر داد و گفت: این واحد که با افت تولید به ۲۸۰ مگاوات مواجه شده بود، از دو ماه پیش در دست تعمیر قرار گرفته و پس از اتمام تعمیرات به ظرفیت تولید ۳۵۰ مگاوات خواهد رسید.

سیدمحسن موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: مالک این نیروگاه نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر این واحد اختصاص داده و کار تعمیرات نیز به دست پرسنل شرکت انجام می‌گیرد.

وی اظهار کرد: نیروگاه‌های حرارتی بخار معمولا پس از فعالیت ۴۰ الی ۵۰ هزار ساعته از مدار خارج شده و وارد مرحله تعمیرات اساسی توربین می‌شوند.

وی با بیان این‌که این تعمیرات به مدت ۹۰ الی ۱۰۰ روز طول می‌کشد، افزود: سایر بخش‌های نیروگاهی نیز در صورت نیاز به سرویس دهی، از این فرصت استفاده کرده و تحت تعمیر قرار می‌گیرند.

موسوی با بیان این‌که یک واحد نیروگاه سهند بناب نیز در دست تعمیرات اساسی است، ادامه داد: واحد یک نیروگاه حرارتی تبریز که در اوایل سال جاری با افت تولید به ۲۸۰ مگاوات مواجه بود، پس  از تعمیرات اساسی به بهره برداری رسیده و در این راستا تولید برق این واحد به ظرفیت اسمی خود یعنی ۳۵۰ مگاوات ارتقا یافته است.

وی با بیان این‌که این تعمیرات به صورت برنامه سالانه توسط شرکت دیسپاچینگ انجام می‌گیرد، ادامه داد: در زمان تعمیرات واحدها، خلا تامین انرژی از سوی سایر نیروگاه‌ها پوشش داده می‌شود تا با خاموشی مواجه نشویم. 

وی در خصوص وضعیت تکنولوژی نیروگاه‌های استان نیز گفت: نیروگاه‌های حرارتی بخار و سیکل رنکین تبریز و سهند با آخرین تکنولوژی‌ها در حال فعالیت هستند. البته معمولا افزایش کیفیت تکنولوژی در حوزه نیروگاه‌های سیکل رنکین در دنیا چندان وجود نداشته و با این حال دو نیروگاه تبریز و سهند جزو بهترین نیروگاه‌های جهان هستند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی در خصوص نیروگاه‌های سطح استان، تشریح کرد: نیروگاه تبریز دارای دو واحد بخار ۳۵۰ مگاواتی، سهند بناب دارای دو واحد ۳۲۵ مگاواتی و صوفیان دارای چهار واحد گازی ۲۵ مگاواتی بوده و نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی هریس که برای بخش خصوصی است نیز در دست تکمیل و به میزان ۱۰۰ مگاوات نیز نیروگاه پراکنده بخش خصوصی در استان وجود دارد.

وی در خصوص اقدامات این شرکت برای عدم خاموشی‌ها در پیک سال آینده، گفت: تنها راهکار برای شرکت ما، نگهداشتن نیروگاه‌ها در تولید توان اسمی آن‌ها است. تولید نیروگاه‌ها ممکن است بنا به دلایل و مشکلات فنی کاهش یابد اما با انجام تعمیرات اساسی و سرمایه گذاری می‌توان این موانع را از بین برد.

وی خاطرنشان کرد: در سال آینده نسبت به امسال در تبریز حداقل به میزان ۷۰ الی ۸۰ مگاوات افزایش تولید برق خواهیم داشت.

موسوی تاکید کرد: همکاران ما در تلاش برای رساندن نیروگاه‌ها به حداکثر تولید هستند، در این راستا از تمامی مردم عزیز خواهشمندیم در مصرف نعمت برق که با زحمت تولید می‌شود نهایت دقت و صرفه جویی و مصرف بهینه را لحاظ کنند.

انتهای پیام

[ad_2]
خبرهای سیاسی

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *